картинка

картинка

Какво е дигиталната ера? Времето, в което живеем. Ежедневие, немислимо без компютър.

„Немислимо” ли казах? Грешка. Да се чете „непоносимо”.

Без значение дали е в каменната или в дигиталната ера, човекът си остава все същото кървящо и смеещо се същество. Гордо изправена маймуна, която с маймунджилъците си разсмива до сълзи Създателя си.

Като скромен член на това забавно общество, наречено човечество, ще споделям тук моите възторзи и черни мисли.

Ще се радвам да чуя и вашия глас.

неделя, 18 ноември 2012 г.

NAIVISM




"Благоприличието в икономиката също е важно"

Не пиша за политика. Защото не я разбирам. Или защото, не искам да я разбирам.  
Но,  
Never say never :)

Шест думи в статията за обръщението на германския президент Йоахим Гаук към мениджърите на среща в Берлин, привлякоха вниманието ми. 

От тези шест, две се заковаха в съзнанинието ми:

ИКОНОМИКА  и  БЛАГОПРИЛИЧИЕ

Странна смесица, какво мислите?

Възможно ли е лавината от несгоди, които се стовариха на раменете ни, или да употребя така удобната за политици, корпоративни царе в икономическата джунгла и обикновени наивисти, дума „криза” да е причинена тъкмо от липсата на благоприличие, на невъздържана алчност и лакомия за печалби, така присъщи за капитализма в най-дивия му първообраз.

Тази прямота на политика първосигнално ме трогна.
Но, второсигнално ме разтревожиха други негови думи, изразени в ентусиазирания призив за спасението на Добрия Стар Свят:

Цивилизирането на алчността обаче може да създаде просветен капитализъм"
Употребата на думата „Капитализъм” ме изнерви.

Мислех, че той е вече минало.

Мислех, че вече градим нов свят. Прекрасен нов свят на споделяне и принос към общността, наречена „човечество”.

Мислех, че и аз съм една скромна, мъничка частица в този Нов Прекрасен Свят.

Явно никога няма да порасна достатъчно, за да се разделя с наивизма.
Не бива да забравяме:
Злото умира последно в адски гърчове, отнасяйки много, безкрайно много невинни животи, наричани бездушно в медиите „жертви на ...”

Пълният текст на статията за изказването на Й.Гаук, тук

Друго?
Минута мълчание за жертвите на ...

 


Няма коментари:

Публикуване на коментар