картинка

картинка

Какво е дигиталната ера? Времето, в което живеем. Ежедневие, немислимо без компютър.

„Немислимо” ли казах? Грешка. Да се чете „непоносимо”.

Без значение дали е в каменната или в дигиталната ера, човекът си остава все същото кървящо и смеещо се същество. Гордо изправена маймуна, която с маймунджилъците си разсмива до сълзи Създателя си.

Като скромен член на това забавно общество, наречено човечество, ще споделям тук моите възторзи и черни мисли.

Ще се радвам да чуя и вашия глас.

неделя, 6 октомври 2013 г.

Sinead O'Connor and Her Blood Written Letter



Кървавото писмо на О’Конър


Ако още не сте прочели тъжното писмо  на Ш.О’Конър до Майли Сайръс, непременно го прочетете,тук

Това не е просто писмен съвет на възрастен ментор към изгряваща звезда с осветяване на мръсните, тъмни ъгли в лъскавите офиси на шоубизнеса. 
Писмото е кърваво сурова, болезнена изповед на една звезда, творец, горда ирландка, майка, нечия съпруга, бивша любовница, настояща пациентка на психо-докторите или просто една талантлива жена, прегазена от машината на музикалния шоубизнес.

Музиката е на изчезване, нали знаете? Онази, написана с болката и кръвта на твореца. 
Вместо нея днес може:

да си купим „парчето” на тази или онази „рок дива”,

да погледаме пърформанса на Мадона с всичките му светлинни, зрителни и звукови ефекти, забравяйки за музиката и за насладата от слушането на музика докато гледаме енергичните подскоци и премятания на тези позастарели пеещи амазонки,

да си купим нещо от тезгяха с бизнес оферти на Джей Зи и неговата неуморима съпруга – я тениска с лика на Бионсе в стил Анди Уорхол, я някое и друго парче от каталога му в  iTunes ...  

Има ли Музика в Музикалния Бизнес? 
Няма. Има музикален бизнес.

"Музикалната индустрия не дава пет пари за теб, нито за когото и да било от нас, музикантите. Ще те накарат да проституираш заради тях и ще го замаскират умно, че това е нещото, което ТИ искаш. Най-накрая ще свършиш в някоя рехабилитационна клиника, докато те събират слънчев тен на някоя яхта на Антигуа, която са купили от това, че продават твоето тяло, а ти ще се почувстваш много самотна."
Може би всички бъдещи звезди трябва да се замислят къде принадлежат – 
на музиката или на музикалния бизнес.
Що се отнася до Майли Сайръс, тя прие писмото по свой, детински начин.

Ще следим с интерес развитието на нейната кариера.
    
Да си припомним нещо за музиката ... за хита на Шиниъд "Nothing Compares to you", клипът е гледан от почти 60 млн. в YouTube
  
 
 



събота, 28 септември 2013 г.

NOTABLE BULGARIANS


Антоанета




Вълнувам се, защото с този постинг слагам началото на нова поредица, посветена на забележителни българи. Името дойде само

БЕЛЕЖИТИ БЪЛГАРИ

В шумния, разноцветен кошер от хора, които основно произвеждат шум и суматоха около своите персони, хора като тези, за които искам да пиша се отличават със своята вглъбеност. И като че ли онова, на което най-силно държат е да ги оставят на мира, да не ги изтръгват от техния изумителен свят, създаден парче по парче от креативната енергия на умовете и душите им. 

Първият портрет от моята виртуална галерия със забележителни съвременници е на Антоанета Гълъбова. Надявам се, че ще прости моята суета – да разкажа за нея и нейните картини.   
Необичайно големи са нейните платна, монументални, разгънати в ателието й като платна за ветроход. Малка и крехка, Тони лесно може да бъде изгубена от поглед сред тези десетки метри плат, опънат в дървени рамки, чакащи да бъдат оживени с образи, излетели от сънищата и делниците на художника.  

Това, което ме порази, когато видях за първи път картините на Тони е мащабът, размера на платната. От крехка и фина жена като нея човек би очаквал да види изкусни пейзажи, акварели и дори миниатюри. О, не, не бива да се оставяме ума да ни води в духовните ни лабиринти, защото действителността не може да се предвиди.

Тук говорим за истинска живопис, за картини с масло, нарисувани сякаш на един дъх /това изобщо не е така, честна дума – създават се бавно и търпеливо, ден след ден/.
Няма да напиша нищо повече за картините на Тони. Те трябва да се видят. Точно сега, това е възможно и достъпно за всеки: изложба 

Вълшебният свят на творците винаги ме е изумявал с начина, по който игнорира ежедневието и всичко онова, което ни убива. 
Това е и причината да гледам на тези хора като на живи светци, посветили себе си на своята кауза, която винаги е по-голяма от делничното, материално битие на който и да е корпоративен служител или друг някакъв винт от огромните машини, които с грохот преобръщат красивата ни планета, опитвайки се да я превърнат в планетарна корпорация.

Какво пък, примирили сме с технологиите навсякъде около нас. 
Понесохме ги дори като изкуство, изложено в хангари, гаражи и работилници, наречечени тенденциозно „Галерии за модерно изкуство”. Насред цялото това технологично безумие, тук-там се намират острови, в които блажено можем да се потопим и да открием нещата, които сме свикнали да чувстваме и наричаме „изкуство” – живописни платна, изпълнени с традиционния арсенал на художника от времето на Леонардо и Микеланджело – четки и бои. 

Островът на Тони е място, където намирам утеха, че светът още го има и технологиите не са затрили красотата на планетата и на човешката душа.  

четвъртък, 19 септември 2013 г.

Summertime Gone




Довиждане, Лято!

Любимо, слънчево, синьо-зелено, многоцветно, дъхаво, безгрижно, никога достатъчно...
Радост за всички сетива, това е лятото за мен. 

Какво идва след  лятото? 
Тъгата по лятото.

С първия есенен дъжд, с хладните тръпки на вятъра, с падналите тук-там листа под дърветата, с мириса на запалени треви, с по-дебеличката жилетка, с топъл  чай и супа посрещаме есента.

С няколко снимки - късчета слънце, море и лазурно небе, изпращам обичното лято.

 
Чай край морето, не е лоша идея ...




 
Докато всички спят, обичам да снимам с първите слънчеви лъчи.




 
"I love Sarti", too.



 
Каменен зид и саксия,  средиземноморски уют.




 
Най-вкусно винаги е хапването навън, нали?



Каквото и да напиша оттук-нататък ще бъде излишно.
Да оставим въображението ни да нарисува картини от мечтите за следващото лято.